dilluns, 4 de març del 2013

EXPERIMENTS AMB L'AIGUA

PROJECTE DE L’AIGUA

Durant el segon trimestre els alumnes de Cicle Inicial també hem participat en el Projecte Compartit de l’aigua. Hem descobert moltes coses però sobretot ens hem adonat que no la podem malgastar perquè és imprescindible per la vida de tots els éssers vius i que sense ella la vida no és possible.  A continuació, us ensenyem alguns dels experiments que hem fet per aprendre més coses sobre  aquest recurs tant valuós.



Experiments de flotació:


Un altre dels experiments que hem fet ha consistit en investigar què flota i què s’enfonsa? Hem introduit diversos objectes: boles i bales de ferro, de suro, de plàstic... tacs, claus, palles, xeringues, clips, baietes, fregalls, esponges, envasos, gots, pots, tubs, embuts, escorredors, gomes, pedres, pals, trossos de paper, de roba, de plàstic, tapes metàl·liques... dins d’un aquari ple d’aigua i hem vist què passava. Ha estat una experiència d’allò més interessant i ens ho hem passat pipa!!!




Experiments de Dissolució:




Experiments de forma:


També hem investigat quina forma té l’aigua? Primer em provat d’agafar-la amb les mans i hem vist que ens costava molt. Després, lliurement l’hem agafada utilitzant diversos estris com pots, gots, ampolles, coladors, embuts, xeringues, tubs, comptagotes, etc. Per concloure aquest experiment, hem posat la mateixa quantitat d’aigua en tres recipients diferents: un got, una copa i una fiambrera. Hem observat com al canviar l’aigua de recipient, aquesta anava canviant de forma i hem arribat a la conclusió que l’aigua agafa la forma del recipient que la conté




Experiment de l'aigua per dins:

Els nens i les nenes de Primer i de Segon amb un  comptagotes hem posat unes quantes gotes d’aigua en una safata i les hem observat a ull nu i amb una lupa. Després, amb escuradents i pals de polo hem provat de trencar l’aigua fent gotes més petites. També, hem provat d’ajuntar-les i fer gotes més grans. Finalment, hem dibuixat les conclusions a les que hem arribat. 



Experiment de la potabilitzadora:

Els nens i les nenes de Cicle Mitjà i de Cicle Superior ens han ensenyat com funciona una potabilitzadora de laboratori. Ha estat una experiència molt enriquidora i interessant!!! Hem al·lucinat quan hem vist el canvi del got d’aigua bruta en aigua cristal·lina i potable. Quina passada!!! Per cert, ens ho heu explicat súper bé!!! Mooooltíssimes gràcies!!!



Maqueta del riu:

Amb aquest experiment hem simulat el recorregut que fa un riu des del seu origen fins que desemboca en un altre riu o mar. Pel camí, hem pogut veure com es filtra l'aigua per la terra i dóna lloc a les aigües subterrànies, hem fet pous, hem fet un embassament, hem canalitzat l'aigua del riu, hem fet rieres, rierols, afluents del riu principal, hem fet meandres, hem jugat amb la pendent, amb l'amplada i amb la profunditat del riu, amb la quantitat d'aigua que baixava, hem provocat inundacions, hem vist com es va formant un delta... En definitiva, hem pogut reproduir alguns conceptes explicats a nivell teòric. Una de les coses que més ens ha agradat ha estat provocar una inundació.


ON TROBEM AIGUA A L’ESCOLA?


Els nens i nenes de Primer hem investigat en quins llocs de l’escola hi trobem aigua. Hem descobert que n’hi ha als radiadors, a les aixetes, al rentaplats de la cuina, a la rentadora, a les dutxes, als vàters... Un cop hem recollit totes les dades hem fet un recompte i ho hem plasmat en un mural. Si voleu esbrinar les conclusions a les que hem arribat us convidem a venir al nostre passadís a veure-ho. Us imagineu en quin lloc hi ha més aigua? 


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada